Громаді на Київщині набридло споживати неякісну електроенергію. Напруга, за словами мешканців, падає до 175 В і навіть нижче. Через це виходять з ладу техніка, споживачі несуть збитки та додаткові витрати на придбання приладів (реле й стабілізатори напруги), які можуть, але не завжди вберігають від поломок. В той же час в Україні діють норми номінальної напруги, зафіксовані і державними стандартами, і Кодексом систем розподілу на рівні 220 В з допустимим відхиленням +/-10%. Активні та енергограмотні споживачі в таких випадках звертаються до оператора системи розподілу (обленерго), фіксують порушення, скаржаться до Регулятора, і навіть справа доходить до суду. Успіхи суттєво залежать від доказової бази на користь споживачів. Тому варто керуватися нормами того ж Кодексу систем розподілу та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, які, зокрема, регулюють взаємовідносини між споживачами та іншими учасниками ринку.
В даному випадку мова йде не лише про компенсацію за понесені збитки споживачів, а й за розвиток мереж, який дозволить у майбутньому отримувати якісну електричну енергію. Власне про це попросили надати коментар до ситуації, що виникла у споживачів на Київщині, Юлію Усенко, голову ГО “Всеукраїнська Агенція Інвестицій та Сталого Розвитку”. Звісно, що до запису потрапило не усе, але основну суть зафіксували. Про це дивіться у сюжеті. #енергограмотність